Jsou tu tisíce nejrůznějších dovedností (Alexa SKills) a akcí (Google Actions), ale používaje jenom velice malé procento lidí.
 
Google Akce se nyní chlubí číslem 4 253 ve Spojených státech, zatímco Alexa Skills činí zhruba šedesát tisíc dovedností, alespoň tak tomu bylo minulý měsíc, podle nového hlášení o stavu „souboje“ od VOicebot.ai. Dohromady má Alexa asi osmdesát tisíc dovedností celkem.
 
Avšak dovednosti a akce nejsou tak jednoduché na objevení nebo je vůbec není jednoduché použít jako aplikace chytrých telefonů. A platformy tomu zrovna teď moc nepomáhají, aby se to zlepšilo.
 
David a Goliáš. Google Asistent akce a Alexa dovednosti jsou jako Chrome rozšíření, nebo možná ještě lépe „hlasové aplikace“. Google Asistent a Amazon Alexa jsou platformy, na kterých mohou vývojáři třetích stran stavět, stejně jako je tomu s aplikacemi chytrých telefonů pro Android a iOS.
 
Google sám sdělil, že je tu přes „jeden milión nejrůznějších akcí“ pro Google Asistenta, avšak Voicebot tvrdí, že sledoval nárůst Google akcí od dubna roku 2017. Podle této stránky jsou nejrůznější formy vzdělávání a poznávání největší kategorií Google akcí a hned po tom jí nasledují hry. Tohle je velice podobné rozdělení kategorií u Alexa dovedností, kde hry a nejrůznější triviální kategorie reprezentují u Alexy zhruba dvacet jedna procent dovedností (což je více než dvanáct tisíc), zatímco vzdělávání a reference čítají něco okolo čtrnácti procent celkem.
 
Zjednodušení. Google a Amazon se snaží učinit používaní jejich platforem jednodušší k vytvoření hlasových aplikací. Google nabízí nejrůznější šablony pro Akce. Podobně i Alexa Skills plány jsou nyní dostupné komukoliv, kdo chce vytvořit nějakou Akci „v minutě“ bez kódu a poté ji může jednoduše zveřejnit v Alexa Skills store aplikaci.
Tohle je určitě super krok k větší demokratizaci vývoje aplikací, avšak stále může být celkově špatný pro platformu jako takovou, pokud bude přidávat ještě více průměrných aplikací a zbytečného „hluku“.
 
Proč by vás to mělo zajímat. Akce a Dovednosti jsou kritickými nástroji, které vám pomohou učinit z chytrých reproduktorů a virtuálních asistentů daleko užitečnější technologie pro spotřebitele a pro vás to bude znamenat daleko efektivnější kanály, jak pro značky, tak pro marketéry. (Apple také nedávno otevřel Mapy, Siri a iMessage vývojářům). Výzvy, jak již bylo indikováno výše, jsou především to, jestli spotřebitelé dokáží aplikace objevit a jestli jsou vůbec na takové kvalitě, díky které se odliší od těch tisíců dalších.
 
Není zde žádného jednoduchého či zjevného způsobu, jak vlastně najít nějakou složku nebo seznam dostupných Google Akcí. Pokud se zeptáte například Google Home, „Kde mohu najít seznam dostupných akcí?“, odpoví vám: „Omlouvám se, ale nerozumím.“ Je tu hned několik různých chyb v samotném instalačním procesu Akcí. Amazon by měl pořádně udeřit kladivem na málo kvalitní dovednosti nebo dělat daleko lepší práci tím, že zvýrazní a podtrhne ty vysoce kvalitní.
 
Je tu potencionálně více než sto milionů chytrých reproduktorů v amerických domovech ke dnešnímu dni a stovky milionů chytrých telefonů s virtuálními asistenty. Pokud virtuální asistenti mají realizovat svůj plný potenciál, Google a Amazon musí věnovat daleko více pozornosti tomu, aby učinili Dovednosti a Akce lepší a lépe dostupné.

Ohodnoťte příspěvek