Vylepšená a virtuální realita (VR) právě nyní prostupuje uličkou deziluzí. Obě technologie byly opravdu vynášené do oblak, avšak do teď, až na některé výjimky, naprosto selhaly dostat se do hlavního proudu zařízení, které by si uživatelé kupovali.
 
Někteří analytici tvrdí, že VR se vede přesně tak, jak to bylo předpovězeno a očekáváno na trhu technologií. Ale někteří vidí trh s VR, který nikdy nebude mainstream. Vylepšená realita (AR) je potenciálně jiný příběh, i když jsme již psali o AR jako o formě vizuálního vyhledávání nějakou tu dekádu dříve.
 
Snapchat filtry a Pokémon Go jsou pravděpodobně ty největší a nejrozšířenější příklady úspěchu AR dodnes. Avšak stále se neřadí mezi naprostý mainstream.
 
Beta testování s AR směrem chůze / jízdy s Místním průvodcem
 
Nyní, s očekáváným představením AR do Google Map, můžeme možná vidět na trhu produkt, který by mohl být opravdu masivní dopad. Na konferenci vývojářů Google v roce 2018 společnost představitel Google Lens podobnou AR funkci, která bude nabízet lepší instrukce při navigaci a která bude zobrazovat informace skrze kameru chytrých telefonů.
 
Google právě nyní aktivně testuje tyto vylepšené navigační instrukce. Společnost sdělila na svém příspěvku na blog, že: „Začali jsme testovat tuto funkci s vybranými Místními průvodci, malou skupinou entuziastů Google Map po celém světě, kteří nám poskytnout zpětnou vazbu o tom, jak by tento přístup k této technologii mohl být co možná nejvíce nápomocný. Jako všechny ostatní zkušenosti s kamerou, založené na umělé inteligenci, jako je například Google Lens (který používá kameru vašeho telefonu, aby vám dovolil vyhledat na internetu to, co vidíte), věříme, že schopnost pokrýt navigačními instrukcemi skutečný svět nabízí velice vzrušující a užitečnou cestu k použití této technologie, která již nyní existuje ve vašich kapsách.“
 
 
Pokémon Go byl průlom.
 
Pokémon Go také převážně spoléhal na mapy. Byla to vlastně druhá velká hra založená na vaší lokaci, kterou vydala společnost Niantic Labs, založená a vedená bývalým vedoucím pro Google Local Johnem Hanke. Tou první hrou byl Ingress. Společnost, která se oddělila od Google v roce 2015, také vydala Field trip, další místní aplikaci ovlivněnou AR.
 
V minulosti zde byly příklady aplikací místního vyhledávání s AR, avšak ty byly daleko jednodušší (například Yelp Monocle, Zagat). Layar nabízel internetový prohlížeč AR, který by odhaloval data a byznys identity, zatímco by uživatel procházel a svou kamerou „skenoval“ své okolí, což měla být také jedna z budoucích výhod Google Lens ( a nyní zanechaného projektu Google Goggles).
 
Je tu spousta prodejců, kteří inkorporovali AR do jejich aplikací nebo do jejich zkušeností v obchodě. Ale zatím ještě nic nebylo natolik žhavé nebo nic z toho zatím vůbec „nepobouřilo“ davy.
 
Proč by vás to mělo zajímat?
Google mapy jsou jedním ze sedmi Google produktů, které používá více než miliarda uživatelů po celém světě. Google je jedním z velice malého počtu společností – ty ostatní jsou například Amazon, Apple, facebook a Microsoft – které mohou vydat své praktické AR aplikace stovkám milionů uživatelům najednou.
 
Většina předchozích AR aplikací byla o tom vyzkoušet si tuto novou technologii nebo nabízela velice chabou zkušenost uživatelům. Mapování a vizuální místní vyhledávání mají jistou zřejmou užitečnost a měly by být široce adaptovány, pokud nebo jestli jsou šířeji spuštěny. A pokud budeme předpokládat, že AR navigační instrukce a další funkce to zvládnout až do Google map, tak potom můžeme s jistotou říci, že jisté formy AR monetizace – aka placené marketingové příležitosti – bezpochyby budou následovat.