Společnost Yelp představuje škálu nových placených propagačních nástrojů pro majitele firem, aby jim dal daleko více kontroly nad tím, jak se vlastně jeví svým zákazníkům. Také jsou to ne-inzerenční, zisk generující produkty pro Yelp. Tyto nové produkty mají za účel primárně pomoci majitelům firem, ale také mají navýšit hodnotu a přinést daleko větší kompaktnost pro spotřebitele.
 
To přichází zrovna ve chvíli, když Google ve svém oznámení představil nové propagační nástroje velkých firem pro majitele firem minulý týden.
 
Redukce ověřených licencí.
 
První z nabídek společnosti Yelp, Yelp ověřená licence, byla ve skutečnosti představena v březnu. Yelp manuálně kontroluje, jestli společnosti jsou licencované v jejich určitých kategoriích a jejich licence je v pořádku. Seznamy s ověřenou licencí obsahují prominentní modrý odznak, který se objevuje u jejich profilů. Ten stojí jeden dolar denně.
 
Společnost také uvedla, že firmy s odznakem ověřené licence uvidí daleko více zapojení, což zahrnuje kliknutí, výzvy a vyhledávání na mapách. Ověřená licence je stále dostupná pouze pro určité kategorie a státy, což zahrnuje Arizonu, Kalifornii, Floridu, Georgii, New York, Texas a Washington.
Byznys zvýraznění a portfolio.
 
Ostatní dva nové profily, které jsou nyní představeny, jsou „byznys zvýraznění“ a „portfolio“, které je ukázáno výše.
 
Byznys zvýraznění dovolují podnikatelům vybrat si ze zhruba třiceti ikon, které popisují nebo pomáhají propagovat jejich firmy. Dvě zvolené ikony se objeví ve výsledcích vyhledávání Yelp. Idea je taková, že má tohle pomoci firmám odlišovat se a dovolit novým firmám odlišovat se na trhu, aniž by měli spoustu recenzí, a získat tak zvážení od zákazníků. Mezi možnostmi jsou „rodinný podnik“, „výsledky garantovány“, „roky zkušeností“, „zkušený vlastník“, „wi-fi zdarma“ a další.
 
Google My Business nabízí také počet podobných vlastností, byť ne tolik, kolik nyní prezentuje Yelp.
 
Třetí nový produkt je portfolio, které dovoluje majitelům firem ukázat jejich projekty, na kterých se podíleli, jako například rekonstrukce domácností či design prostředí. Yelp také dovoluje nelimitovaný počet projektových fotek pro přihlášené odběratele. Byl tu také požadavek na citace a funkci chatu,  propojené s těmito stránkami. Obrázky projektů dovolují vlastní popisky.
 
Více vlastních úprav a seskupení cen.
 
Yelp také tvrdí a věří, že tohle pomůže majitelům firem daleko efektivněji propagovat jejich práci, zároveň ale také lépe kvalifikuje zákazníky tím, že jim poskytne více obsahu a informací. Portfolio a byznys zvýraznění bude stát každé dva dolary za den. Avšak je tu také cena balíčků, které obsahují hned několik produktů. (Nadcházející vlastní úprava samoobslužného profilu s dalšími možnostmi, které jsou ukázány ve videu níže).
 
Majitelé firem mohou zpřístupnit tyto nové produkty předplatného na jejich stránce Yelp for Business Owners.
 
Proč by nás to mělo zajímat.
 
Google a Yelp se oba dva snaží dovolit více úprav pro majitele firem. V případě Yelpu se jedná o zisk generující možnost (možná se tak stane také pro Google). V absenci cen balíčků, firma kupující ověřenou licenci, byznys zvýraznění nebo portfolio, by mohla zaplatit více než tisíc dolarů ročně, což sice není podstatná částka pro majitele firmy, ovšem v součtu to může být opravdu rozumný nový zdroj zisku pro Yelp.
 
A čím více firem si zvolí placené úpravy, tím větší tlak bude na jejich konkurenty, aby učinili to samé.