Vyhledávací marketing se posouvá zpátky k daleko větší lidské interakci

Na konferenci SMX London v květnu jsem se účastnil dvou prezentací s PPC expertem Markem Irvinem. Nedávno byl oceněn jako PPC expert číslo jedna společností PPCHero v jejich každoroční soutěži.
 
Irvine pracuje jako data vědec pro společnost Wordstream, Google Ads a Microsoft Ads management a také optimalizační platformu. Zkoumáním dat a vysvětlováním toho, co vlastně znamenají, je jeho expertíza a já jsem s ním měl rozhovor ohledně mého hlášení vyhledávacích trendů v roce 2019.
 

Sociální trendy předpovídají vyhledávací trendy

 
Některá z dat z jeho analýz jdou mnohem dál, než jen k vyhledávání, až ke trendům, které ukazují jeho data napříč několika různými platformami.
Tento snímek z Irvinovi prezentace na SMX Konferenci v Londýně prozkoumává to, jakým způsobem hodina trendování na Twitteru ovlivní vyhledávání. V tomto případě je vyhledávání zdvojnásobeno na Google a za několik šest hodin se vyhledávání navyšuje až pětkrát. Je tu i dobrý příklad pro marketing v reálném čase a tenhle pohled na data je něco, co zřídkakdy vidíme v digitálním marketingu kvůli specializaci na kanál a obtížnosti s přístupem k datům z několika kanálů.
 
Irvine neustále argumentoval pro rozdělování rolí u kanálů digitálního marketingu. Objevujeme na sociálních sítích a poté vyhledáváme na Google. Mám tendence pokračovat v této tezi v souvislosti s mým aktuálním výzkumem o marketingu Amazonu, kdy bych řekl … a poté kupujeme na Amazonu. Všechno je to jenom o tom, jakým způsobem se lidé chovají na sociálních sítích a tento odlišující pohled ukazuje, že je tu stále nějaký život v konceptu trychtýře, stejně jako je to silný příklad pro skákání z jedné uzavřené zahrady do druhé s našimi marketingovými iniciativami.
 
Určitě bych se nepokoušel budovat firmu za použití Amazonu a určitě bych nechtěl prodávat své produkty skrze Instagram v tomto stádiu – hodně štěstí s něčím takovým, odvážní pionýři nového věku! Tyto věci totiž budou vyžadovat masivní změny v nabízení služeb (které ale platformy právě nyní provádějí) a také bude třeba spousta změn v chování uživatelů a v jejich zvycích.
 

Takže, jaké jsou ty velké trendy digitálního marketingu?

 
Irvine poznamenává, že tady nebudeme mluvit o klíčových slovech, hlavně ne v roce 2019 – a je určitě nadšený z toho, že již nemusí mít thesaurus na jeho stole. Právě nyní budeme mluvit o tom, jak obecenstvo nachází své firmy. Po letech vyšperkovaných kopií reklam a perfektních obrázcích na sociálních sítích Irvine navrhuje to, že konverzace člověka s člověkem je mnohem lepší. Mohlo by to nasvědčovat tomu, že mnohem autentičtější komunikace je na vzestupu?
 
CO se týče práce samotné, PPC experti a praktici nesmí být zaměření jenom na Google. Každý bude nucený naučit se spoustu znalostí o inzerčních platformách. Set dovedností a jeho požadavky se bude také neustále měnit. Nyní máme mnohem více nástrojů, které za nás budou dělat opakující se práci a tedy my se budeme muset zaměřit mnohem více na přidanou hodnotu, co se týče kreativity a postřehů.
 
Na straně platformy je Irvine docela optimistický ohledně budoucnosti platforem jako je Pinterest, Quora a Reddit, i když stále mají ještě spoustu výzev pro firmy. Je daleko méně optimistický ohledně přirozené inzerce a platforem jako je Taboola, Outbrain a Criteo.
 
Irvine nabídl tato slova, která docela pěkně shrnují náš rozhovor:
 
„Data se jen tak nevytratí. Avšak čím dál více se musím zamýšlet nad lidskou dimenzí. Zaměření na data se posouvá do perspektivy člověka s člověkem. Potřebujeme proto posunout naši inzerci do tohoto kontextu.“